Odpowiedź dotyczy Excel 2007 i 2010
Podczas otwierania pliku z makrami Excel wyświetla komunikat.
W przypadku otwierania pliku pochodzącego z zaufanego źrodła, można wyłączyć wyświetlanie tego komunikatu i sprawić, by Excel automatycznie włączał makra osadzone w pliku.
W tym celu należy:
- w Excelu 2007:
- wybrać przycisk pakietu Office,
- wybrać polecenie Opcje programu Excel,
- w Excelu 2010:
- na karcie Plik wybrać polecenie Opcje,
- w oknie Opcje programu Excel wybrać zakładkę Centrum zaufania.
Następnie, w oknie Centrum zaufania należy wybrać zakładkę Zaufane lokalizacje, a następnie przycisk Dodaj nową lokalizację...
W oknie Zaufana lokalizacja pakietu Microsoft Office należy:
- wybrać przycisk Przeglądaj...,
- w oknie Przeglądaj wskazać folder z plikami, których makra mają być automatycznie włączane,
- włączyć opcję Podfoldery tej lokalizacji są także zaufane, aby podfoldery wskazanego folderu również były dodane do zaufanych lokalizacji,
- wybrać przycisk OK.
Od teraz, otwarcie pliku z makrami umieszczonego w wybranym folderze (oraz - w przypadku włączenia opcji Podfoldery tej lokalizacji są także zaufane - w jego podfolderach), Excel wczyta plik bez ostrzeżeń i wszystkie makra będą dostępne.