Informujemy, że w związku z panującą obecnie sytuacją pandemii, wszystkie szkolenia z naszej oferty realizujemy w formie Distance Learning, czyli nauki zdalnej.

Odpowiedź dotyczy Excel 2007 i 2010

Podczas otwierania pliku z makrami Excel wyświetla komunikat.

W przypadku otwierania pliku pochodzącego z zaufanego źrodła, można wyłączyć wyświetlanie tego komunikatu i sprawić, by Excel automatycznie włączał makra osadzone w pliku.

W tym celu należy:

  • w Excelu 2007:
    • wybrać przycisk pakietu Office,
    • wybrać polecenie Opcje programu Excel,
  • w Excelu 2010:
    • na karcie Plik wybrać polecenie Opcje,
  • w oknie Opcje programu Excel wybrać zakładkę Centrum zaufania.

Następnie, w oknie Centrum zaufania należy wybrać zakładkę Zaufane lokalizacje, a następnie przycisk Dodaj nową lokalizację...

W oknie Zaufana lokalizacja pakietu Microsoft Office należy:

  • wybrać przycisk Przeglądaj...,
  • w oknie Przeglądaj wskazać folder z plikami, których makra mają być automatycznie włączane,
  • włączyć opcję Podfoldery tej lokalizacji są także zaufane, aby podfoldery wskazanego folderu również były dodane do zaufanych lokalizacji,
  • wybrać przycisk OK.

Od teraz, otwarcie pliku z makrami umieszczonego w wybranym folderze (oraz - w przypadku włączenia opcji Podfoldery tej lokalizacji są także zaufane - w jego podfolderach), Excel wczyta plik bez ostrzeżeń i wszystkie makra będą dostępne.

Pozostałe pytania z kategorii Office

Pozostałe kategorie pytań

Na stronie polityki prywatności znajdują się informacje na temat przetwarzania danych osobowych oraz plików cookies. Kliknij tutaj aby wyrazić zgodę na zawarte tam ustalenia.